Toyota BZ Forum banner

Podłącz na stałe swój Chargepoint Flex

649 views 17 replies 8 participants last post by  dnguyen  
#1 ·
Myślałem, że w zeszłym tygodniu poczułem coś niezwykłego w garażu. Okazuje się, że gniazdko Chargepoint Flex uległo awarii po zaledwie 2 latach użytkowania. Ładowarki używam co tydzień, zazwyczaj na wolnej prędkości i nie odłączam ładowarki od gniazdka. Maluję garaż i chciałem zdjąć ładowarkę. Poniżej przedstawiam stan wtyczki i gniazdka, gdy je rozdzieliłem. W przyszłym tygodniu zamierzam podłączyć urządzenie na stałe, aby uniknąć tego problemu. Nie sądzę, aby nasze przemysłowe gniazdka wytrzymały stały pobór prądu przez samochód elektryczny, albo po prostu trafiłem na wadliwy egzemplarz.
 

Attachments

#2 ·
  • Like
Reactions: jake14mw
#3 ·
Będę rozmawiać z American Electrical, ponieważ dostarczyli i zainstalowali gniazdko po tym, jak mnie do tego namówili. Moje przeczucie podpowiadało mi, żeby je podłączyć na stałe z powodu tego stałego poboru prądu, dobrze, że nie kosztowało mnie to więcej niż kosztowało.
 
#4 ·
Będę rozmawiać z American Electrical, ponieważ dostarczyli i zainstalowali gniazdko po tym, jak mnie do tego namówili. Moje przeczucie mówiło mi, że powinienem podłączyć na stałe z powodu tego stałego poboru prądu, dobrze, że nie kosztowało mnie to więcej niż kosztowało.
Zdziwiłbyś się, ilu licencjonowanych elektryków nie zna tych rzeczy. Mój zięć miał to samo. Ładował swojego Teslę i zauważył zapach palenia w garażu. Prawie się poparzył, gdy dotknął wtyczki ładowarki. Ponownie, wszystko to zrobione przez licencjonowanego elektryka, którego zatrudnił. Kiedy zadzwonił do faceta i wyjaśnił, co mu powiedziałem, elektryk był zbity z tropu. Nie miał pojęcia. Niestety, wielu w branży jest przeciwnych jakimkolwiek "nowym technologiom". Więc decydują się o nich nie uczyć. Czy to kuchenki indukcyjne, pompy ciepła i podgrzewacze wody z pompą ciepła, przepływowe podgrzewacze wody, pojazdy elektryczne i ich ładowarki itp.
 
#5 · (Edited)
Możliwie gorszy pojemnik, importowany z Chin lub podobny. Widziałem, jak podrabiane komponenty elektryczne wiele razy miały podobne „odcinki”. Często trudno jest łatwo zidentyfikować wysokiej jakości komponenty, jeśli ktoś nie jest zaznajomiony z ich używaniem, a ponieważ podróbki często sprzedają się za ułamek ceny, za którą sprzedawane są dobrze wykonane komponenty, jest to często kolejny sposób, w jaki elektrycy mogą zwiększyć swoją marżę zysku.
 
#6 ·
Prawdopodobnie tylko standardowe gniazdko domowe, które nie jest odporne na rygory ładowania pojazdów elektrycznych, ale jest w porządku do normalnego użytku domowego.
 
  • Like
Reactions: jake14mw
#7 ·
Nawet zaufane marki, takie jak Leviton, miały awarie w swojej standardowej ofercie. Teraz mają część wykonaną specjalnie dla każdego ładowania.

Awarie są powszechne. Obejrzyj odcinek State of Charge na YouTube lub skorzystaj z poniższego linku. Dobrze mówi o instalacjach ładowania pojazdów elektrycznych.
 
#10 ·
Kilka postów temu umieściłem linki do odpowiednich gniazdek. Ale nawet jeśli jest to dobre gniazdko, nadal najlepiej jest zachować ostrożność, gdy wchodzisz w obszar 40 amperów, a powyżej tego zrobiłbym na stałe. W moim przypadku ograniczyłem moje do 25 amperów, więc jeśli uruchomię mój grzejnik warsztatowy, nie przeciążę mojego obwodu, ponieważ poprowadziłem do niego tylko 60-amperowy główny zasilacz i nie poprowadziłem wystarczająco grubego kabla, aby przejść wyżej. Próba samodzielnego zawieszenia kabla 6GA (zwłaszcza jeśli jesteś starym dziadem jak ja) jest absolutnym zabójstwem dla twojego ciała.
 
  • Like
Reactions: jake14mw
#11 ·
Tak, jak wspomnieli inni, jeśli to możliwe, podłącz swoją ładowarkę EVSE na stałe. Zgodnie z przepisami, maksymalny pobór prądu z gniazdka NEMA 14-50 wynosi 40 amperów przy obwodzie 50 amperów, o ile wiem. Nigdy nie ładowałbym 40 amperów na wtyczce 14-50. Zbyt wiele przykładów problemów, nawet w przypadku gniazdek zainstalowanych przez licencjonowanych elektryków.
 
#12 ·
Tak, jak wspomnieli inni, jeśli to możliwe, podłącz swoje EVSE na stałe. Zgodnie z przepisami, maksymalny pobór prądu z gniazdka NEMA 14-50 wynosi 40 amperów na obwodzie 50-amperowym, o ile dobrze pamiętam. Nigdy nie ładowałbym z mocą 40 amperów przez wtyczkę 14-50. Zbyt wiele przykładów problemów, nawet w przypadku gniazdek zainstalowanych przez licencjonowanych elektryków.
A jak już wcześniej zauważyłem, wielu licencjonowanych elektryków nie ma pojęcia o pojazdach elektrycznych i ich wymaganiach dotyczących ładowania. Mój zięć właśnie przez to przeszedł, gdy niedawno wszedł do swojego garażu i poczuł zapach palącego się plastiku. Mimo że jego ładowarka Tesli została w pełni wykonana przez licencjonowanego elektryka.
Na prawidłowo zainstalowanym, prawidłowo wykonanym gniazdku nie miałbym żadnych obaw, aby zasilać je z mocą 40 amperów przez cały dzień, każdego dnia. Niestety, wielu ludzi ze starej szkoły podchodzi do nowych technologii z niechęcią. Spróbuj zapytać hydraulika o podgrzewacz przepływowy lub podgrzewacz wody typu pompa ciepła. Usłyszysz każdą wymówkę, dlaczego chcą cię oskubać, aby zainstalować coś, co jest A, ZNACZNIE lepsze i B, nawet ŁATWIEJSZE w instalacji niż stare rozwiązania.
Mój szwagier miał również problem z fachowcem od HVAC, który instalował pompę ciepła (mini split) w ich budynku gospodarczym. Gdyby go nie powstrzymał i nie kazał mu przeczytać instrukcji, ten facet całkowicie zrujnowałby system, ponieważ odmówił zaakceptowania nowej technologii lub nauczenia się z nią pracować, a nie przeciwko niej.
Obejrzyj wiele filmów State of Charge na YouTube i zobacz, jak wielu licencjonowanych elektryków stawia ludzi w bardzo niebezpiecznych sytuacjach. Dlaczego? To NIE jest takie trudne! 10 minut badań i nawet laik wydaje się wiedzieć więcej. Tak wielu z tych ludzi jest po prostu leniwych lub po prostu boi się technologii. Nowa technologia, zamiast ją przyjąć i nauczyć się z nią pracować, zamiast przeciwko niej.
Mam niektóre z tych rzeczy tylko dlatego, że sam je instalowałem. Mój podgrzewacz przepływowy został zainstalowany (przeze mnie) w 2005 roku! I nadal działa idealnie. Mogę go wkrótce wymienić (nie dlatego, że się psuje), ale dlatego, że technologia nieznacznie się zmieniła, oferując lepszą kontrolę i bardziej wydajne rozwiązania, i rozważam instalację podgrzewacza wody z pompą ciepła lub jakiegoś systemu hybrydowego. I uwierz mi, zrobię to sam! I wiem, że zostanie to zrobione prawidłowo
 
#14 ·
Ale raz jeszcze: Zwróć uwagę, że podaje „tanie” gniazda 14-50. Nie wytrzymałe gniazda certyfikowane do stałego poboru prądu 50 amperów. Nie ma nic złego w używaniu „gniazda”, o ile jest to właściwe gniazdo.
 
#15 ·
Zleciłem to profesjonaliście, który instaluje te systemy tylko dla firmy energetycznej. Zainstalował bezpośrednio w mojej skrzynce z bezpiecznikami wyłącznik 40-amperowy, a następnie umieścił na zewnątrz skrzynkę, w której mogę wyłączyć zasilanie, albo spaliłby się, zanim cokolwiek innego by się stało. Znajduje się pomiędzy skrzynką z bezpiecznikami a ładowarką. Jest to coś, co możesz rozważyć. Może się wydawać przesadą, ale uratowałoby to twoją drogą ładowarkę.
 
#16 ·
Dziękuję za wszystkie te rady, ale elektryk, który pojawił się tym razem, od razu rozpoznał, że użyto niewłaściwego gniazdka. Powiedzieli, że kiedy zostało zainstalowane 2 lata temu, kiedy ta wtyczka była zgodna z przepisami, dopiero w tym roku zostało zaktualizowane o gniazdko EV lub wymagania dotyczące okablowania na stałe. Nie trzeba dodawać, że podłączyłem ładowarkę na stałe, do gniazdka z wyłącznikiem różnicowoprądowym, mimo że było ono przechowywane w garażu. W załączeniu zaktualizowane zdjęcia pożaru domu, który prawie się wydarzył... chłopie, miałem szczęście. Och tak, ta naprawa kosztowała mnie 560,00 $.
 

Attachments

#17 ·
Nigdy zły sposób na pójście. Nasze samochody nie obciążą odpowiednio okablowanego i odpowiednio dobranego gniazdka. Szczególnie w moim przypadku, ponieważ ograniczyłem ładowarkę do 25 amperów. W ten sposób mogę jednocześnie uruchomić wiszący grzejnik garażowy i ładowarkę (jeśli tak zdecyduję), nie przeciążając mojego głównego obwodu 60 amperów. Chyba że uruchomię grzejnik na pełnych obrotach. Czego szczerze mówiąc nie muszę robić. Szczerze mówiąc, jeśli zrobi się tu tak zimno, że muszę go uruchomić na pełnych obrotach, po prostu zdecyduję się nie pracować na zewnątrz ani nie ładować samochodu w tym samym czasie. Uruchamianie obu naraz byłoby dla mnie bardzo rzadkie, ponieważ korzystam z nocnych taryf godzinowych Com Ed, które obniżają moją cenę za kWh do 0,04-0,05, a ponieważ i tak jest to ładowanie nocne, kogo obchodzi, czy zajmie to kilka godzin dłużej? Miłe jest to, że mogę bardzo łatwo wyłączyć bezpiecznik jednego lub drugiego w moim panelu rozdzielczym, jeśli będę musiał uruchomić którykolwiek z nich na pełnych obrotach. Po prostu nie mam ochoty odcinać kabla mojej ładowarki, aby podłączyć go na stałe do bezpiecznika. Chociaż może kiedyś i tak to zrobię. Zwłaszcza jeśli dostanę drugi samochód elektryczny, który będzie potrzebował wyższej prędkości ładowania.
 
#18 · (Edited)
Czy używasz mobilnej ładowarki Toyoty, która jest dołączona do pojazdu, czy ładowarki innej firmy, takiej jak Charge Point?
Zainstalowałem również gniazdko 14-50, ładuję je od roku oryginalną mobilną ładowarką Toyoty, teraz ładuję również mój Model Y z tego gniazdka. Zawsze ustawiam maksymalny prąd na 32 ampery, ponieważ maksymalny prąd Toyoty to również 32 ampery, a mobilna ładowarka Tesli od razu pokazuje maksymalnie 32 ampery po podłączeniu. 32 ampery są bezpieczne dla 14-50r, mimo że są przystosowane do 50 amperów, ale nigdy nie uruchamiałbym ich ciągle przy 50 amperach, nawet jeśli ładowarki na to pozwalają (na szczęście mobilna ładowarka i tak na to nie pozwala).