Toyota BZ Forum banner

Collectieve rechtszaak

604 views 8 replies 7 participants last post by  oilerlord  
#1 ·
Ergens, sinds ik mijn BZ4X bezit, ben ik betrokken geraakt bij een collectieve rechtszaak tegen Toyota met betrekking tot de problemen met de 12V-accu. Ik heb me zojuist aangemeld als eiser bij Shub Johns & Holbrook LLP. Ik heb drie 12V-accu's versleten en heb mijn auto minstens 7 keer moeten starten met startkabels. Ze gaan ervan uit dat er een defect aan de auto is en dat Toyota dit weet. Dus we klagen ze aan.

#6 ·
Ergens onderweg sinds ik mijn BZ4X bezit, ben ik betrokken geraakt bij een collectieve rechtszaak tegen Toyota met betrekking tot de 12V-batterijproblemen. Ik heb drie 12V-batterijen versleten en mijn auto minstens 7 keer moeten starten. Ze gaan ervan uit dat er een defect in de auto zit en Toyota weet het. Dus we klagen ze aan.
EV's hebben een geschiedenis van het verbruiken van 12V-batterijen, vooral die welke in hete klimaten zoals CA, AZ, NM en TX worden gereden. Uit ervaring in AZ hebben zelfs mijn benzine-/dieselvoertuigen batterijen gehad die bijna jaarlijks vervangen moesten worden. In Phoenix zetten Costco hun autoaccu's vooraan in de winkel om een reden... accu's worden vaak vervangen.

Gezien dit, en dat batterijen naar ontwerp verbruiksgoederen zijn, denk ik dat de rechtszaak meer kans op succes zou hebben als alle EV-fabrikanten en/of de patenthouder van de componenten / technologie worden aangeklaagd voor de manier waarop de 12V-batterij integreert met de rest van de EV. Ik bedoel, bewijzen dat Toyota alleen wist dat er een defect was in hun EV terwijl ze een fractie van alle EV's in de mix verkochten, is een lange weg.
Maar hey, veel succes! Mensen winnen elke dag de loterij, dus wie weet.